جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۲:۵۱:۵۱

آغاز ساخت کشتی آذرخش در سال 94

باشگاه خبری فراساحل: امیر دریادار بهزادفر مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  با استفاده  از مزایا و ظرفیت‌های  منطقه آزاد انزلی بدنبال ساخت و صدور کشتی‌های تجاری هستیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، امیر دریادار بهزادفر اظهار داشت: قرار گرفتن مجموعه کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر در محدوده منطقه آزاد انزلی و همراهی و همکاری مدیران این سازمان بر توانمندی‌های این شرکت در عرصه بازسازی و ساخت کشتی‌های تجاری افزوده است. وی به ارائه توضیح در این خصوص پرداخت و گفت: با بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی و همکاری‌های این سازمان، زمینه کاهش هزینه‌های تمام شده ساخت کشتی‌های تجاری با تکیه بر توان و دانش نیروهای متخصص داخلی ایجاد، و بدلیل کاهش قیمت، امکان خرید کشتی ازسوی فعالین اقتصادی حوزه حمل و نقل دریایی، خزر فراهم می‌شود. بهزادفر با اشاره به اینکه رویکرد مجموعه تحت مدیریت خود، در مرحله نخست تعمیرات کشتی‌های غیرنظامی و تجاری بوده که به نحواحسنت حاصل شده و در مرحله فعلی طراحی و ساخت کشتی‌های تجاری را در برنامه قرار داده‌ایم افزود: رویکرد راهبردی کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر، جایگزینی کشتی‌های بالای ۳۰ سال ناوگان تجاری ایران در دریای خزر است که به دلیل استفاده طولانی مدت و شرایط اقلیمی خاص دریای خزر، مستهلک شده و از ایمنی لازم برخوردار نمی‌باشند.


مدیرعامل سرویس‌های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه بالا بودن مخارج جاری بهره‌گیری از کشتی‌های موجود، موجب افزایش سالیانه هزینه‌های تعمیر و نگهداری این کشتی‌ها، بالارفتن هزینه و در نتیجه کاهش سودآوری حمل و نقل دریایی مالکین ناوگان دریایی ایران در خزر شده است، افزود: ازسوی دیگر کشور روسیه بدلیل رعایت مسائل ایمنی، مجوز تردد کشتی‌های ۳۰ بالای سال در رود ولگا را صادر نمی‌کند، موضوعی که محدوده و توان ترانزیت دریایی ایران را در حوزه خزر کاهش می‌دهد. بهزادفر تصریح کرد: یه دلیل موارد اظهار شده  باید با ساخت کشتی‌های جدید اقدام لازم برای نوسازی و جایگزینی کشتی‌های موجود صورت گیرد، و مجموعه کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر با طراحی کشتی آذرخش که براساس ویژگی‌های منحصربه‌فرد دریای خزر طراحی شده، چنین برنامه‌ای را در دستور کار دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر سفارش ساخت کشتی را دریافت کرده‌ایم، اضافه کرد: با اخذ مدارک و گواهینامه‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح دریانوردی کشور، در سال ۹۴ شروع به تولید کشتی آذرخش خواهیم نمود و با ورود این کشتی به عرصه کشتیرانی تجاری ایران، انقلابی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور در دریای خزر ایجاد می‌شود. گفتنی است شرکت کشتی‌سازی هفتم آذر طبق فرمان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاسیس شده و برای نخستین‌‌بار در شمال و جنوب ایران، اقدام به بازسازی و نوسازی کشتی‌های با تناژ بالا بدون استفاده از حوض‌خشک توسط بالشتک‌های هوا و با تکنولوژی داخلی درمحدوده منطقه آزاد انزلی نموده است.



  کد خبر : 391
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :